JAK ZAPLANOWAĆ BUDŻET NA GADŻETY REKLAMOWE?

Chyba nie musimy nikogo przekonywać, jak ważny element kampanii marketingowej stanowią gadżety reklamowe. Należy jednak pamiętać, że nawet najlepsze akcesoria firmowe nie pomogą, jeśli nie będą stanowiły części przemyślanej, spójnej strategii. Warto też dokładnie zaplanować budżety na artykuły reklamowe, by ich zakup nie obciążał zbytnio finansów firmy.

 

Od czego zacząć?

 

Zanim przejdziesz do konkretnych wyliczeń, zacznij od... początku! A to oznacza opracowanie strategii marketingowej. Pamiętaj, że nieprzemyślany zakup przypadkowych gadżetów i obdarowywanie nimi osób spoza grupy docelowej, mija się z celem i oznacza niepotrzebne wydatki, które raczej nie przełożą się na efekt biznesowy. Dlatego w pierwszej kolejności należy:

 

1. Określić grupę docelową – to podstawa wszelkich działań marketingowych, w tym doboru gadżetów reklamowych. Warto przeanalizować wiek, płeć, status społeczny oraz zainteresowania odbiorców marki. Dzięki temu uda się dopasować artykuły trafiające w gust i potrzeby klientów (również tych potencjalnych).

 

2. Określić cel kampanii – budowanie świadomości marki, poprawa wizerunku firmy, zwiększanie lojalności obecnych klientów, a może pozyskiwanie nowych? Dokładnie przemyśl, co chcesz osiągnąć dzięki artykułom reklamowym.

 

3. Przeliczyć dochody i oszczędności – gdy już mniej więcej wiemy, co chcemy osiągnąć i do kogo kierujemy kampanię, należy przejść do konkretów. Należy dobrze przeanalizować możliwości finansowe i ustalić rozsądny budżet na artykuły reklamowe. Warto na początek zacząć od mniejszych kwot, by zbytnio nie obciążać finansów i jeśli wybrane rozwiązanie się sprawdzi, zwiększać budżet.

 

4. Wybrać akcesoria – gdy już mamy wszystko ustalone, należy wybrać rodzaj gadżetów, które będą odpowiednie dla naszej grupy docelowej. Zanim dokonamy zakupu, warto poszukać informacji, porównać oferty i skorzystać z usług firm, które oferują nie tylko personalizację artykułów, ale też atrakcyjne warunki cenowe przy większych zamówieniach. Nie należy przy tym zapominać o solidnym wykonaniu – klient może nam nie wybaczyć, gdy dostanie słabej jakości gadżet, który już po pierwszym użyciu będzie nadawał się do kosza.

 

5. Dokonać zakupu i rozpocząć akcję promocyjną zgodnie z ustalonym planem!