Logowany kubek jest doskonałym gadżetem dla klienta oraz narzędziem do budowania marketingu wewnętrznego firmy. Zakup takiego kubka to dobrze wydane pieniądze, pod warunkiem że podejdzie się do tematu kreatywnie, projektując interesujący i estetyczny wzór. Osoby odpowiedzialne za zamówienie często są zaskoczone i zdezorientowane widząc, ile opcji mają do wyboru – od samego nadruku po różne techniki zdobienia. Czym charakteryzują się poszczególne rodzaje nadruku i który z nich wybrać?
Przeczytaj także:
Dlaczego warto wybierać kubki reklamowe do promocji firmy?
Jak wybrać kubek z nadrukiem logo dla swojej firmy?
Bidony reklamowe – czy warto je wybierać do promocji firmy?
Zanim zacznie się projektować nadruk, należy nadać kubkowi kolor. Można pozostawić ceramikę w podstawowej, białej wersji – biały kubek stanowi podstawę wielu udanych wzorów. Jeśli zależy nam na kolorze, warto przemyśleć, jaki efekt chcemy osiągnąć.
Najlepszą opcją jest barwienie natryskowe, które równomiernie pokrywa całą powierzchnię kubka, także wewnątrz, na życzenie klienta. W zależności od technologii, można wybierać spośród kilkunastu kolorów podstawowych lub nawet całej palety RAL. Dodatkowo dostępne są różne warianty wykończenia. Powierzchnia może być matowa lub błyszcząca, można jej nadać efekt lustrzany lub metaliczny, a także kilka intensywnych kolorów neonowych.
Katalog dostępnych metod zdobienia kubków reklamowych rozpoczyna nadruk bezpośredni. Ta technologia jest wyjątkowo trwała, tania i szybka w realizacji. Proces ten jest ekologiczny, ponieważ nie generuje dodatkowych odpadów w postaci folii. Druk bezpośredni idealnie nadaje się do mniejszych, nieco mniej precyzyjnych wzorów, takich jak logotypy. Możliwe jest stosowanie kolorów rastrowych, z maksymalnie sześcioma kolorami na jednym kubku.
Jeśli na kubku ma się znaleźć skomplikowana grafika w pełnej gamie kolorystycznej, odpowiednim rozwiązaniem będzie kalkomania. Ta technologia pozwala na nanoszenie na kubek nawet zdjęć w wysokiej rozdzielczości, co świetnie sprawdza się przy niewielkich zamówieniach. Kalka z nadrukiem nanoszona jest ręcznie, co umożliwia wykonanie małej partii. Nadruk jest odporny na mycie w zmywarce. Ograniczeniem jest ręczne przyklejanie kalki, które może skutkować nieznacznym (1-2 mm) przesunięciem grafiki względem osi kubka.
Rozwój technologii pozwala nie tylko na zaoferowanie klientom solidnego i estetycznego produktu, ale również na dostarczenie im dobrej zabawy, dzięki drukowi termicznemu. Zasada jego działania jest dość prosta. Najpierw na kubek nanosi się nadruk podstawowy, bezpośrednio lub poprzez kalkomanię. Następnie całą powierzchnię równomiernie pokrywa się jednolitą, ciemną warstwą termiczną.
Nadruk pozostaje ukryty aż do momentu wlania do kubka gorącego płynu – wówczas warstwa termiczna staje się przezroczysta, wyjawiając prawdziwe oblicze kubka. Po wystygnięciu płynu, kubek znów przybiera stonowany wygląd. Ograniczeniem tej technologii jest mniejsza trwałość warstwy termicznej, co oznacza, że produkt wykonany w tej technologii nie powinien być myty w zmywarce.
Poza samym nadrukiem, można skorzystać z innych opcji zdobienia kubka. Piaskowanie czy grawer są bardzo trwałe, ponieważ polegają na wyżłobieniu wzoru bezpośrednio w ceramice. Piaskowanie daje efekt w postaci wklęsłego wzoru. Dla uzyskania jeszcze ciekawszego efektu można dodatkowo zastosować wybarwienie motywu albo wyżłobić go już po koloryzacji, aby pozostał biały na barwnej powierzchni.
Do wykonywania precyzyjnych, misternych i niewielkich wzorów najlepiej nadaje się laser. Technologia ta jest stosowana na powierzchniach metalowych lub silikonowych, takich jak kubki termiczne, termosy, bidony czy popularne kubki stalowe do survivalu.
Która z technik zdobienia jest najlepsza? Trudno jednoznacznie to ocenić, ponieważ wszystko zależy od przeznaczenia kubka oraz charakteru firmy. Na przykład, jeśli ma być on prezentem dla ważnego klienta z okazji urodzin, może warto postawić na bardziej ekskluzywną technikę zdobienia, taką jak kalkomania czy piaskowanie. Z kolei do wyposażenia firmowej kuchni sprawdzą się praktyczne i trwałe kubki z nadrukiem bezpośrednim.
Charakter firmy również odgrywa rolę. Poważna kancelaria prawnicza prawdopodobnie wybierze stonowany i minimalistyczny nadruk bezpośredni. Natomiast kawiarnia może zdecydować się na bardziej ozdobne warianty. Jeśli masz wątpliwości, który nadruk sprawdzi się najlepiej, możesz skontaktować się z nami, a my pomożemy Ci dobrać najlepsze rozwiązanie!