TECHNIKI ZDOBIENIA - KTÓRĄ METODĘ WYBRAĆ

TECHNIKI ZDOBIENIA - KTÓRĄ METODĘ WYBRAĆ

Tradycyjne formy reklamy nie tracą na znaczeniu i mimo postępującej cyfryzacji, nadal pozostają filarem, na którym firmy opierają swoje strategie marketingowe. Słusznie! Jak pokazują liczne badania konsumenckie, działania promocyjne oparte m.in. na gadżetach firmowych, są pozytywnie postrzegane przez klientów i przekładają się na większe przywiązanie do marki. Dzisiaj zaprezentujemy Państwu metody na zdobienie upominków reklamowych, które zwiększą atrakcyjność podarków oraz będą pracować na pozytywny wizerunek biznesu.

Gadżety reklamowe mogą przybierać rozmaitą formę, ale zawsze łączy je jedno. Zawierają nazwę, logo bądź hasło reklamowe firmy, dzięki czemu stanowią ważny element budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa oraz zwiększania rozpoznawalności. Istnieje jednak wiele metod i technik zdobienia, a wybór właściwego rozwiązania może okazać się kluczowy dla osiągnięcia zamierzonych efektów. Przyjrzyjmy się poszczególnym technikom zdobienia upominków reklamowych, które ułatwią Państwu podjęcie w przyszłości tej decyzji.

Sitodruk

To najpopularniejsza i najbardziej rozpowszechniona z metod zdobienia akcesoriów promocyjnych i ceniony przez klientów sposób na wyeksponowanie treści. Sitodruk wykorzystuje się do projektowania i przenoszenia grafiki na odzież reklamową, bawełniane torby reklamowe oraz inne gadżety reklamowe, takie jak parasolki. Swoją popularność metoda ta zawdzięcza m.in. trwałości – naniesione na materiał znaki graficzne na długo zachowują swoje właściwości oraz soczystość barw. Kolejnym atutem rozwiązania jest relatywnie niska cena, co nabiera szczególnego znaczenia w przypadku większych partii produktów promujących markę czy usługę. Logo lub grafika naniesiona metodą sitodruku nie niszczeje też pod wpływem wody, żelazka czy środków chemicznych, co czyni ją naprawdę atrakcyjną formą zdobienia.

kobieta z torbą bawełnianą

Tampondruk

Metoda drukowania zwana tampondrukiem to kolejny skuteczny pomysł na przeniesienie grafiki wraz z logo na produktach reklamowych dla firm. Nakładanie farby odbywa się tutaj przy użyciu specjalnego stempla, który pozwala na odwzorowanie nawet skomplikowanych projektów graficznych. Za największą zaletę tampondruku uchodzi to, że znaki graficzne można nanosić na dowolną powierzchnię wklęsłą, płaską bądź wypukłą, co w przypadku innych technik często jest niemożliwe. Nadruk naniesiony tą metodą jest trwały i nie jest podatny na ścieranie, dzięki czemu możemy mieć pewność, że znaki identyfikacyjne marki przed długi czas będą się nienagannie prezentować na koszulce, torbie lub innym gadżecie reklamowym. Znaki powielone metodą tampondruku są także odporne na działanie wody, co jest kolejnym argumentem przemawiającym za wybraniem tego właśnie sposoby utrwalania nadruku na przedmiotach służących promocji.

Grawer laserowy

Posiłkowanie się grawerem laserowym to propozycja dla właścicieli marek, którym zależy na elegancji i stylowych gadżetach reklamowych takich jak metalowe długopisy reklamowe. Ta niezwykle precyzyjna metoda znakowania przedmiotów jest polecana w przypadku pracy z artykułami z drewna, metalu czy szkła. Technika pozwala na oddanie każdego najdrobniejszego detalu zawartego w projekcie, ale sam grawer najbardziej jest ceniony ze względów estetycznych. Zwolennicy zdobienia gadżetów reklamowych przy użyciu precyzyjnego lasera stoją na stanowisku, że napis lub grafika grawerowana to najbardziej elegancka i nienachalna forma promocji marki. Naniesione w ten sposób znaki są ponadto trwałe, nie ścierają się ani nie niszczą i na długo pozostają skutecznym nośnikiem reklamy.

Haft

Haftowanie to natomiast powrót do bardziej tradycyjnej formy zdobnictwa. Część klientów z określonych branż, w których dbałość o szczegóły ma szczególne znaczenie, sięga po haftowane znakowanie wyrobów reklamowych. Obdarowując klientów akcesoriami z haftem sprawicie Państwo, że Wasza marka będzie postrzegana w kategoriach marek premium lub tych o prawdziwie rzemieślniczych tradycjach. Technika może być z powodzeniem stosowana w przypadku gadżetów takich jak ręczniki, koszulki, torby bawełniane, chusty czy piórniki.

Inne metody

Poszukując idealnej metody na zdobienie produktów reklamowych warto jeszcze rozważyć metodę polegającą na tłoczeniu wzoru przy użyciu specjalnie przygotowanej formy, a także wykorzystanie termodruku wykorzystującego folie oraz wysoką temperaturę.