W obecnych czasach konkurencja praktycznie w każdej branży jest ogromna. Coraz trudniej jest znaleźć niszę. Dlatego przedsiębiorcy stale poszukują nowych form promocji swoich usług i produktów. Co jednak istotne, konsumenci uodparniają się na różne działania marketingowe i reklamy. Niemniej, jest jedna rzecz, która zawsze wzbudza w nich radość oraz wdzięczność wobec firmy. Mowa o gadżetach reklamowych. Czy nadal warto inwestować w gadżety reklamowe z nadrukiem logo firmy i rozdawać je nowym klientom oraz partnerom biznesowym?
Przeczytaj także:
Wiele się mówi o tym, że reklama jest skuteczną dźwignią sprzedaży, a przez lata dowiedziono, że firmy inwestujące w promocję i marketing często przodują w wynikach sprzedażowych. Zauważono to w praktycznie każdej branży, jednak dzisiejsza konkurencja w marketingu internetowym, reklamach Google i innych zaawansowanych narzędziach marketingowych stanowi duże wyzwanie dla firm z mniejszym budżetem.
Wysoka popularność nowoczesnych kanałów promocji i reklamy sprawiła, że konsumenci stali się bardziej odporni na próby przekonania do zakupu usług lub produktów. Istnieją jednak sposoby, aby mniejszym kosztem przyciągnąć klientów, zachęcić ich do poznania oferty i zbudować ich lojalność. Są to ponadczasowe gadżety reklamowe, takie jak koszulki z nadrukiem, długopisy reklamowe oraz różnego rodzaju upominki, które skutecznie zapadają w pamięć klientów.
Można powiedzieć, że gadżety reklamowe, mimo iż niektórzy uważają je za relikt przeszłości, mogą być opłacalną inwestycją dla firmy. Okazuje się, że upominki reklamowe, takie jak bawełniane torby, filiżanki czy kubki reklamowe, mają znacznie większy wpływ na klientów niż inne formy marketingu. W przeciwieństwie do innych, bardziej nachalnych form marketingu, które wywołują reakcję defensywną, otrzymanie prezentu w formie upominku reklamowego prowadzi do diametralnie innej, bardziej pozytywnej reakcji. Taka reakcja ułatwia zdobycie zaufania klientów oraz sprzedaż produktów.
Gadżety reklamowe są jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie potencjału działań sprzedażowych, głównie ze względu na wyraźne zwiększenie rozpoznawalności marki. Wręczając gadżety reklamowe, firma automatycznie zwiększa widoczność swojej nazwy, logo i całego brandingu w przedmiotach codziennego użytku. Dobrej jakości produkty, używane przez pracowników, klientów i kontrahentów, są zauważane przez ich znajomych, rodzinę i otoczenie.
Gadżety reklamowe to także sprawdzony sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki przy relatywnie niskich kosztach inwestycji. Prezent od firmy często skłania klientów do wdzięczności i ponownego kontaktu z nią, co w przypadku nowych klientów otwiera ogromne możliwości. Pozytywny wizerunek jest ważny również dla stałych klientów, którzy zawsze będą pamiętać o firmie.
Gadżety firmowe charakteryzują się także uniwersalnością. Mogą służyć jako nagrody w konkursach w mediach społecznościowych, motywacja do zakupów dodatkowych produktów, prezenty dla lojalnych klientów, czy atrakcja na stoisku podczas eventów branżowych. Są również wartościowym elementem pozapłacowych benefitów dla pracowników. Dodatkowo podnosi to ich wartość jako narzędzia reklamowego.
Wybór gadżetów reklamowych i upominków to ważne zadanie dla każdej firmy, która decyduje się na tę formę promocji. Spośród wielu dostępnych opcji, warto wybierać te, które zadowolą zarówno nowych klientów, dotychczasowych, jak i potencjalnych partnerów biznesowych czy przypadkowych gości na stoiskach firmowych.
Wśród uniwersalnych propozycji, które skutecznie promują każdy biznes niezależnie od branży, znajdują się między innymi:
Choć niektóre z tych gadżetów mogą wydawać się tradycyjne, to nadal jednak stanowią one solidną bazę dla skutecznego marketingu przy relatywnie niskich kosztach. Produkty takie jak koszulki czy torby wysokiej jakości znajdują zastosowanie w codziennym życiu, podobnie jak bardzo pożądane obecnie powerbanki czy eleganckie pendrive'y.
Gadżety reklamowe z reguły wpływają pozytywnie na budowanie marki i kontakty z klientami, ale istotna jest jakość tych produktów. Jeśli gadżet będzie wyglądał na niskiej jakości i to się później potwierdzi, bo szybko ulegnie uszkodzeniu, to zapewne taka sytuacja negatywnie wpłynie na odbiór firmy przez klientów. Mogą również odnieść wrażenie, że firma podchodzi do swojej działalności tak samo, jak do jakości swoich gadżetów. Dlatego przed zdecydowaniem się na zakup gadżetów, należy dokładnie przeanalizować producentów i dostawców, aby upewnić się, że oferowane produkty są wysokiej jakości.
Gadżety reklamowe są jednym z najskuteczniejszych i najbardziej opłacalnych sposobów na przyciągnięcie nowych klientów i ocieplenie stosunków z dotychczasowymi kontrahentami biznesowymi. Dzięki stosunkowo niskim kosztom inwestycji, firma może zapewnić sobie uniwersalny sposób na budowanie świadomości marki i zwiększenie jej rozpoznawalności. Przy inwestycji w gadżety reklamowe nie można zapominać o konieczności doboru produktów, które pasują do specyfiki działalności biznesowej oraz o wyborze odpowiedniego producenta tych gadżetów.