Targi branżowe to jeden z najskuteczniejszych sposobów na to, by przyciągnąć nowych klientów, wybić się na tle konkurencji i pokazać ofertę firmy osobom, które są realnie zainteresowane takim typem produktów i usług. Nic tak dobrze nie wspiera naszych działań marketingowych, jak odpowiednio dobrany zestaw gadżetów reklamowych. Które z nich warto zabrać ze sobą na targi branżowe?
Przeczytaj także:
Targi branżowe to wydarzenia, które skupiają w sobie przedstawicieli wielu firm i klientów, którzy są zainteresowani danymi usługami i produktami. W wielu przypadkach to właśnie tego typu targi stanowią punkt kulminacyjny działań reklamowych, w którym mamy w końcu okazję dać z siebie wszystko i zaprezentować swoją ofertę z najlepszej strony
Targi branżowe to z jednej strony świetny sposób na poprawę widoczności marki, z drugiej jednak spore wyzwanie, które wymusza na nas wybicie się na tle konkurencji. W tych działaniach nic nie pomaga lepiej, niż dobrze dobrany zestaw gadżetów reklamowych, który nie tylko ułatwi przełamanie pierwszych lodów z klientem, co również pozwoli na wzbudzenie w nim pozytywnych emocji i zaufania, które jest tak istotne podczas sprzedaży.
Gadżety na targi to jedno, ale zacznijmy od początku, czyli od wyposażenia naszego stoiska podczas targów. To klucz do zwiększenia widoczności i poprawy atrakcyjności naszego wizerunku podczas tego typu eventów. Jak to z reguły bywa, każda firma ma do zagospodarowania pewien określony obszar, w ramach którego może rozstawić własne meble wystawowe lub skorzystać z tych, które są udostępniane przez organizatora.
Istotne jest, by skupić się na odpowiednim zaprojektowaniu całego stoiska tak, by wyglądało ono schludnie i atrakcyjnie, ale żeby przede wszystkim zapraszało do wizyty. A zatem nie możemy zapomnieć o odpowiednim oświetleniu, materiałach reklamowych takich jak banery, plakaty, rollupy i ścianki reklamowe. Cała ta infrastruktura powinna być spójna pod kątem identyfikacji wizualnej i estetyczna, co pozwoli poczynić pierwszy krok w stronę nawiązania interakcji z klientem.
Jakie gadżety reklamowe w promocji marki sprawdzą się na targach branżowych? Warto zainwestować w produkty, które będą spójne z charakterem eventu. Oczywiście ważne jest, by skupić się na naszej branży - potrzebach klientów i specyfice realizowanych działań. Takie podejście pozwoli nieco wybić się na tle konkurencji i zapewnić optymalny zwrot z takiej inwestycji.
Oczywiście oprócz typowo branżowych gadżetów, nie możemy zapomnieć o tradycyjnych, uniwersalnych prezentach, które znane są od dawna, ale wciąż cechują się dużą skutecznością. Wszystkie gadżety powinny mieć jeden wspólny mianownik - dobrze wyeksponowane logo lub nazwę firmy, dzięki czemu zostaniemy w pamięci klienta nieco dłużej, niż jedynie podczas targów. Warto też pamiętać, że gadżety eko reklamowe są dzisiaj na topie i to właśnie w ten segment produktów powinniśmy inwestować najwięcej.
Jakie gadżety na targi z logo sprawdzą się najlepiej podczas eventów branżowych? Spośród wielu propozycji warto wymienić przede wszystkim:
Eventy branżowe to inwestycja, która domyślnie powinna zwrócić się w dłuższym okresie czasu. Nie zawsze jednak przedsiębiorstwo ma budżet na organizację stoiska i zakup jakościowych, wybijających się na tle konkurencji gadżetów. Dlatego też coraz częściej stawiamy na budżetowe rozwiązania, które przy odrobinie inwencji twórczej będą równie atrakcyjne, co kosztowne upominki reklamowe.
Gadżety biurowe, takie jak długopisy, magnesy z logo firmy, słodycze reklamowe czy smycze - to stały repertuar gadżetów, który nigdy nie znudzi się klientom i który znacznie zmniejszy koszt wyposażenia stoiska targowego. Pamiętajmy jednak, że gadżety same w sobie nie sprzedają naszej usługi i produktu - do tego potrzeba profesjonalistów, którzy zaprezentują ofertę w odpowiedni sposób. Gadżety mogą stanowić zachętę i wsparcie w procesie sprzedaży, jednak to właśnie w umiejętności sprzedażowe pracowników warto zainwestować najwięcej.