Kolor ma niebagatelne znacznie w naszym życiu oraz... reklamie. Nad paletą barw często czuwają prawdziwi specjaliści zawiadujący działem kreacji firm, którzy wiedzą, że kolor czerwony czy czarny może stać się skutecznym wabikiem na klienta. Mądre zarządzanie kolorem może przynieść wiele profitów, w tym również ten najważniejszy, który zobaczymy na rosnących słupkach sprzedaży danego produktu.
Badania focusowe na grupach konsumenckich pokazują, że w trakcie kupowania kierujemy się często nie tylko ceną oraz funkcjonalnością produktu, ale i jego estetyką. “Kupując oczami” wybieramy ten produkt, który odpowiada nam po kątem wizualnym - spośród dwóch produktów o zbliżonych parametrach oraz cenie chętniej sięgniemy po ten, który wyda nam się po prostu ładniejszy. W tym przypadku duże znaczenie może mieć właśnie kolor. Choć trudno w to uwierzyć, to szacuje się, że aż 65 proc. z nas na zakupach kieruje się barwami. Warto więc poświęcić chwilę, aby dobrze przemyśleć kolory, których użyjemy w naszym projekcie, naniesiemy na produkt bądź wprowadzimy do naszego logo.
Barwy od dawna stanowią przedmiot zainteresowania psychologów oraz specjalistów od reklamy. Już dawno temu zauważono, że poszczególne barwy wywołują określone reakcje i wiążą się ze sferą emocji. Czerwony np. pobudza do działania, kojarzy się z energią, siłą, przebojowością. Czarny natomiast to synonim ponadczasowej elegancji i tajemniczości, z kolei niebieski czy zielony będą zazwyczaj wywoływały pozytywne skojarzenia związane z harmonią, przyrodą oraz spokojem. Teoria barw to osobny dział nauki, który od dawna fascynuje przedstawicieli świata nauki oraz... reklamy. Umiejętne miksowanie i żonglowanie paletą barw w wymiarze praktycznym na co dzień testują na konsumentach właśnie pracownicy działów reklamy i marketingu wykorzystując przy tym wiedzę na temat bodźców, jakie wywołują poszczególne barwy.
Żeby umiejętnie poruszać się po świecie barw należy poznać podstawowe znaczenie kolorów oraz dowiedzieć się, jakie najczęściej wywołują reakcje oraz skojarzenia. Oto kilka wskazówek, które pozwolą skomponować projekt lub produkt, który przyciągnie potencjalnego klienta. Zapoznaj się z nim oraz zastanów się, na jakim efekcie Ci zależy i do kogo kierujesz swoją usługę lub ofertę. Są to kobiety w wieku 35 – 45, a może młodzi ludzie wkraczający w dorosłość? Pamiętaj, że w każdym z tych przypadków klienci będą mieli inne oczekiwania i zwrócą uwagę na produkty czy opakowania utrzymane w innej tonacji kolorystycznej.